Rukověť KP
Proces ukončování školní docházky a plánování přechodu do další etapy života žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), je spojen s mnoha výzvami i překážkami. Představuje období spjaté s řadou „otazníků“ u všech zúčastněných. Může se jednat o třídního učitele, výchovného či kariérového poradce, ředitele školy, pracovníka vybraného školského poradenského zařízení či rodiče žáka.
Rukověť kariérového poradce žáků se SVP – individuální plánování a tranzitní program představuje průvodce pro všechny, kteří jsou žákům se SVP v době ukončování jejich školní docházky nablízku. V úvodu publikace je vymezena cílová skupina žáků a pojetí plánování přechodu, následuje popis tranzitního programu (jako jeho nedílné součástí) a principů práce s žákem v rámci plánování zaměřeného na člověka, přehled a charakteristika konkrétních nástrojů a technik práce, které lze při ukončování školní docházky a plánování přechodu s žáky efektivně využít. Představované nástroje jsou doplněny o skutečné příklady z praxe a zkušenosti pedagogů, kteří takto se svými žáky v rámci výše uvedeného projektu pracují.
Knihu je možné stáhnout ZDE.
Rukověť kariérového poradce žáků se SVP
- Specifická část: Jihočeský kraj
- Specifická část: Jihomoravský kraj
- Specifická část: Kraj Vysočina
- Specifická část: Královehradecký kraj
- Specifická část: Liberecký kraj
- Specifická část: Moravskoslezský kraj
- Specifická část: Olomoucký kraj
- Specifická část: Pardubický kraj
- Specifická část: Plzeňský kraj
- Specifická část: Středočeský kraj
- Specifická část: Ústecký kraj
- Specifická část: Zlínský kraj