NKS-SPC Dotazník pro poradenské pracovníky ve školství zabývající se KP pro žáky s postižením (S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOST) NKS - DOTAZNÍK SPC Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, Při vyplňování dotazníku prosím respektujte následující instrukce: Dotazník vyplňte právě 1x za Vaše SPC Uveďte všechny diagnostické nástroje, které ve Vašem SPC pro kariérové poradenství používají jednotliví pracovníci (speciální pedagogové, psychologové, sociální pracovníci) V případě, že uvádíte diagnostický nástroj, o kterém víte, že není obvykle používán a nemusí být ostatním kolegům známý či dostupný, přidejte, prosím jeho stručnou charakteristiku či kontakt na jeho dostupnost. V případě nejasností neváhejte a kontaktujte nás na adrese: baslerova@upol.cz) Děkujeme za Vaši spolupráci, které si v této nelehké době velmi vážíme Za odborný tým projektu Pavlína Baslerová 1) Uveďte prosím FYZICKÝ počet odborných pracovníků ve Vašem SPC: 1. Uveďte prosím FYZICKÝ počet odborných pracovníků ve Vašem SPC* a) Speciální pedagogové * odb. pracovníků b) Psychologové * odb. pracovníků c) Sociální pracovníci * odb. pracovníků 2. Uveďte, kdo se ve vašem SPC zabývá kariérovým poradenstvím (vyberte maximálně 3 z uvedených možností a seřaďte je podle intenzity jejich podílu na kariérovém poradenství 2. Uveďte, kdo se ve vašem SPC zabývá kariérovým poradenstvím*(vyberte maximálně 3 z uvedených možností a seřaďte je podle intenzity jejich podílu na kariérovém poradenství) a) Speciální pedagog určený k řešení problematiky kariérového poradenství za celé ŠPZ b) Psycholog určený k řešení problematiky kariérového poradenství za celé ŠPZ c) Speciální pedagog, který má klienta dlouhodobě v péči d) Psycholog, který má klienta dlouhodobě v péči e) Sociální pracovník f) Nikdo g) Jiná možnost 2. Uveďte, kdo se ve vašem SPC zabývá kariérovým poradenstvím (vyberte maximálně 3 z uvedených možností a seřaďte je podle intenzity jejich podílu na kariérovém poradenství) * Vyberte možnosti v pořadí důležítosti A B C D E F AB BA CA AC BC CB DC CD BD DB DA AD EA AE BE EB CE EC DE ED GE EG BG GB CG GC DG GD AG GA ABC BAC CAB ACB BCA CBA CBD BCD DCB CDB BDC DBC DAC ADC CDA DCA ACD CAD BAD ABD DBA BDA ADB DAB EAB AEB BEA EBA ABE BAE CEB ECB BCE CBE EBC BEC AEC EAC CAE ACE ECA CEA DEA EDA ADE DAE EAD AED EDB DEB BED EBD DBE BDE CDE DCE ECD CED DEC EDC GEB EGB BGE GBE EBG BEG CGB GCB BCG CBG GBC BGC EGC GEC CEG ECG GCE CGE DGE GDE EDG DEG GED EGD GDB DGB BGD GBD DBG BDG CDG DCG GCD CGD DGC GDC AGC GAC CAG ACG GCA CGA BGA GBA ABG BAG GAB AGB AEG EAG GAE AGE EGA GEA DAG ADG GDA DGA AGD GAD Jiná možnost pro ot. 2 * Příklad odpovědi: Pokud si budete přát zvolit jako odpovědi se zohledněním důležitosti položky: e) Sociální pracovník c) Speciální pedagog, který má klienta dlouhodobě v péči d) Psycholog, který má klienta dlouhodobě v péči Vložte, prosím, jako odpověď písmena "ECD"(pořadí zohledňuje otázku důležitosti - od nejdůležitějího po méně důležité). V případě odpovědi G) Jiná odpoěvěď ji prosím upřesněte. 3. Uveďte, jakou důležitost přikládáte ve Vaší instituce kariérovému poradenství - například ve srovnání s ostatními činnostmi realizovanými ve vašem ŠPZ (0= není důležité; 1= málo důležité; 7= velmi důležité) 3. Uveďte, jakou důležitost přikládáte ve Vaší instituci kariérovému poradenství - například ve srovnání s ostatními činnostmi realizovanými ve vašem ŠPZ *(0= není důležité; 1= málo důležité; 7= velmi důležité) 3 logo required delete delete_solid move drag clear noclear duplicate copy clone_solid clone tooltip tooltip_solid forbid checkmark image checkmark_circle checkmark_square check check1 plus plus1 plus2 plus3 plus4 minus minus1 minus2 minus3 minus4 cancel cancel1 close report_problem_solid report_problem arrowup arrowup1 arrowup2 arrowup3 arrowup4 arrowup5 arrowup5_solid arrowup7 arrowup6 arrowdown arrowdown1 arrowdown2 arrowdown3 arrowdown4 arrowdown5 arrowdown5_solid arrowdown7 arrowdown6 arrow_left arrow_right filter download upload2 upload download2 hard_drive pencil_solid pencil signature user register account_circle_solid account_circle address_card paragraph checkbox_unchecked checkbox checkbox_solid dropdown caret_square_down check_square radio_unchecked radio_checked scrubber location_solid location toggle_on toggle_off shield_check shield_check_solid clock clock_solid link email email_solid mail_bulk phone calendar code tag tag_solid price_tags search sitemap file file_text_solid file_text option option_solid more_horiz more_vert more_horiz_solid more_vert_solid calculator key keyalt_solid keyalt keyboard eye eye_solid eye_slash eye_slash_solid page_break view_day attach_file printer header h1 repeat repeater hashtag save sliders code_commit star star_full star_half linear_scale pie_chart stats_bars sms highrise mailchimp feed align_right align_left button browser cloud_download_solid cloud_download cloud_upload_solid cloud_upload cloud_solid cloud shuffle swap dropper_solid tint pallet_solid pallet fingerprint ghost heart_solid heart history import export label_solid label lock_open lock_solid lock magic_wand dollar_sign percent notification_solid notification external_link pageview_solid pageview settings_solid settings stamp support text_solid text text2 text3 unfold_less unfold_more work_solid work white_label zoom_out maximize minimize authorize activecampaign aweber campaignmonitor constant_contact getresponse googlesheets building hubspot icontact mailpoet paypal icon sendinblue sendy salesforce salesforcealt stripe stripealt twilio woocommerce wordpress credit_card credit_card_alt cc_amex cc_discover cc_mastercard cc_visa cc_paypal icon cc_stripe price product total quantity directory Zapier Preview Back Locked Unlock 4. V oblasti kariérového poradenství spolupracujeme – uveďte míru spolupráce (0= není důležité; 1= málo důležité; 7= velmi důležité) 4. V oblasti kariérového poradenství spolupracujeme – uveďte míru spolupráce (0= není důležité; 1= málo důležité; 7= velmi důležité) a) Se školou žáka * b) Se zákonnými zástupci žáka * c) S Úřadem práce (IPS) * d) S PPP * e) S Občanským sdružením Logo * f) S klinickým logopedem * g) S komerčním subjektem zabývajícími se i kariérovým poradenstvím konkretizujte: * 4g-konkretizace * h) S jinými * 4h-konkretizace * i) Nespolupracujeme s dalšími subjekty * 5. V rámci diagnostiky kariérového poradenství v našem zařízení zjišťujeme (vyberte všechny relevantní možnosti) 5. V rámci diagnostiky kariérového poradenství v našem zařízení zjišťujeme *(vyberte všechny relevantní možnosti) 5. V rámci diagnostiky kariérového poradenství v našem zařízení zjišťujeme (vyberte všechny relevantní možnosti) * a) Úroveň studijních předpokladů b) Úroveň pracovního potenciálu c) Osobnostní rysy a zájmy žáka d) Limity dané postižením žáka vzhledem ke zvolenému studijnímu oboru e) Limity dané postižením žáka vzhledem k možnému pracovnímu uplatnění f) Dostupnost vhodné školy g) Pracovní příležitosti vhodné pro žáka h) Pracovní příležitosti dostupné pro žáka I) Diagnostika žákových preferencí v dalším vzdělávání/volbě povolání j) jiné konkretizuje: Jiná možnost pro ot. 5 * 6. Uveďte název a případně stručný popis diagnostických nástrojů , které používáte v oblasti kariérového poradenství 6. Uveďte název a případně stručný popis diagnostických nástrojů , které používáte v oblasti kariérového poradenství * 6) Místo pro krátký komentář * 7. Uveďte 3 nejčastěji využívané formy spolupráce se školou žáka (vašeho klienta s narušenou komunikační schopností) 7. Uveďte 3 nejčastěji využívané formy spolupráce se školou žáka (vašeho klienta s narušenou komunikační schopností) * 7. Uveďte 3 nejčastěji využívané formy spolupráce se školou žáka (vašeho klienta s narušenou komunikační schopností) * a) pravidelné návštěvy pracovníků SPC ve škole v rámci řešení jiných vzdělávacích záležitostí týkajících se žáka b) společná setkání zaměřená především na kariérové poradenství za účastí pracovníků SPC, zákonných zástupců, případně dalších zainteresovaných stran c) bez přímého kontaktu s klientem, prostřednictvím informací uvedených v doporučení ke vzdělávání d) telefonická či emailová komunikace se školou e) nijak, spolupráce neprobíhá f) jiným způsobem Jiná možnost pro ot. 7 * 8. Uveďte názvy nebo alespoň zaměření studijních oborů, o kterých se domníváte, že jsou OBECNĚ VHODNÉ pro žáka žáka s narušenou komunikační schopností z hlediska jeho možného pracovního uplatnění (VOLNÁ ODPOVĚĎ) 8. Uveďte názvy nebo alespoň zaměření studijních oborů, o kterých se domníváte, že jsou OBECNĚ VHODNÉ pro žáka žáka s narušenou komunikační schopností z hlediska jeho možného pracovního uplatnění* 8) Místo pro krátký komentář * 9. Pokud je to možné, UVEĎTE NÁZVY ŠKOL (ve vašem regionu či s celorepublikovým působením), které doporučujete svým klientům vzhledem k jejich vhodnosti pro žáka s narušenou komunikační schopností. 9. Pokud je to možné, UVEĎTE NÁZVY ŠKOL (ve vašem regionu či s celorepublikovým působením), které doporučujete svým klientům vzhledem k jejich vhodnosti pro žáka s narušenou komunikační schopností.* 9) Místo pro krátký komentář * 10. Uveďte názvy nebo alespoň zaměření studijních oborů, o kterých se domníváte, že jsou nevhodné pro žáka s narušenou komunikační schopností z hlediska jeho možného pracovního uplatnění 10. Uveďte názvy nebo alespoň zaměření studijních oborů, o kterých se domníváte, že jsou nevhodné pro žáka s narušenou komunikační schopností z hlediska jeho možného pracovního uplatnění* 10) Místo pro krátký komentář * 11. Uveďte, které specifické dovedností u žáků s narušenou komunikační schopností doporučujete školám zařadit do vzdělávání žáka (např. prostřednictvím předmětu speciálně pedagogické péče) s cílem zvýšit práceschopnost žáka ? 11. Uveďte, které specifické dovednosti u žáků s narušenou komunikační schopností doporučujete školám zařadit do vzdělávání žáka (např. prostřednictvím předmětu speciálně pedagogické péče) s cílem zvýšit práceschopnost žáka ?* 11. Uveďte, které specifické dovedností u žáků s narušenou komunikační schopností doporučujete školám zařadit do vzdělávání žáka (např. prostřednictvím předmětu speciálně pedagogické péče) s cílem zvýšit práceschopnost žáka ? * A) logopedická péče B) řečová výchova C) nácvik sociální komunikace D) prostředky alternativní a augmentativní komunikace E) rozvoj grafomotorických dovedností F) práce s počítačem G) rozvoj sluchového vnímání H) rozvoj zrakového vnímání I) rozvoj paměti, pozornosti a myšlení J) reedukace SPU K) Jiné Jiná možnost pro ot. 11 * 12. Uveďte váš odhad počtu procent těch bývalých klientů vašeho SPC, o kterých máte za posledních 5 let prokazatelné informace o jejich pracovním uplatnění, případně dalším studiu na vysoké škole? (jedná se o klienty, kteří již nejsou ve vaší přímé péči z toho důvodu, že jejich podpora skončila absolvováním základního, středního či vyššího odborného vzdělávání) 12. Uveďte váš odhad počtu procent těch bývalých klientů vašeho SPC, o kterých máte za posledních 5 let prokazatelné informace o jejich pracovním uplatnění, případně dalším studiu na vysoké škole?* (jedná se o klienty, kteří již nejsou ve vaší přímé péči z toho důvodu, že jejich podpora skončila absolvováním základního, středního či vyššího odborného vzdělávání) 12. Uveďte váš odhad počtu procent těch bývalých klientů vašeho SPC, o kterých máte za posledních 5 let prokazatelné informace o jejich pracovním uplatnění, případně dalším studiu na vysoké škole? * Počet procent% 13. Jakým způsobem dostáváte od klientů zpětnou vazbu o jejich dalším vzdělávání (po ukončení spolupráce s SPC) případně o jejich pracovním uplatnění? 13. Jakým způsobem dostáváte od klientů zpětnou vazbu o jejich dalším vzdělávání (po ukončení spolupráce s SPC) případně o jejich pracovním uplatnění?* 13. Jakým způsobem dostáváte od klientů zpětnou vazbu o jejich dalším vzdělávání (po ukončení spolupráce s SPC) případně o jejich pracovním uplatnění? * a) naše zařízení má vytvořen systém sběru těchto dat o klientech a cíleně s těmito informacemi pracuje b) klienti nás navštěvují v SPC a informují nás c) na základě náhodného osobního setkání mimo školu (př. na ulici, v obchodě) d) informace získáváme zprostředkovaně od třetích osob e) zpětnou vazbu od klientů nedostáváme f) Jiné Jiná možnost pro ot. 13 * 14. Kompetence týmu poradenských pracovníků Vašeho SPC k poskytování kvalitního kariérového poradenství pro žáky s narušenou komunikační schopností hodnotíte takto: (0= žádné; 1= nedostačující; 7= vyčerpávající) 14. Kompetence týmu poradenských pracovníků Vašeho SPC k poskytování kvalitního kariérového poradenství pro žáky s narušenou komunikační schopností hodnotíte takto:* (0= žádné; 1= nedostačující; 7= vyčerpávající) 14 15. Jaké informace (podporu) byste přivítali ke zkvalitnění vašich kompetencí v této oblasti? (uveďte výčet všech potřebných) 15. Jaké informace (podporu) byste přivítali ke zkvalitnění vašich kompetencí v této oblasti? (uveďte výčet všech potřebných)* 15. Jaké informace (podporu) byste přivítali ke zkvalitnění vašich kompetencí v této oblasti? (uveďte výčet všech potřebných) * A) informace o narušené komunikační schopnosti a jejích dopadech do vzdělávání B) informace o možnostech spolupráce s dalšími zainteresovanými partnery C) samostatný metodický materiál věnovaný kariérovému poradenství pro žáky s narušenou komunikační schopností pravidelné informace o aktuálním dění v oblasti kariérového poradenství (př. odkazy na novinky) D) další Jiná možnost pro ot. 15 * 16. Prosíme vás o sdělení jakéhokoliv souhrnného hodnocení, názoru či postoje, kterým byste se vyjádřil/a k současné situaci v kariérovém poradenství u žáků u žáků s narušenou komunikační schopností. 16. Prosíme vás o sdělení jakéhokoliv souhrnného hodnocení, názoru či postoje, kterým byste se vyjádřil/a k současné situaci v kariérovém poradenství u žáků s narušenou komunikační schopností* 16. Místo pro krátký komentář * ODESLAT DOTAZNÍK If you are human, leave this field blank.