KA 2.1: Centra tranzitní podpory
Podstatou, cílem a základním výstupem této klíčové aktivity je vytvoření 12 Center tranzitní podpory (dále jen „CTP“), jako přirozených center poskytování tranzitní podpory žákům cílové skupiny (školu zřízenou dle § 16 odst. 9 školského zákona; jednoletou či dvouletou praktickou školou či odborné učiliště mající obory kategorie E vzdělávající žáky se SVP).
Mezi další výstupy patří:
- přímá podpora žáků cílové skupiny (individuální plány podpořených žáků),
- zpracování ročního plánu výuky,
- zvýšení kompetence vedoucích, metodiků, asistentů CTP a pracovníků organizací působících ve společném vzdělávání nebo asistenčních službách prostřednictvím workshopů, seminářů aj.
KA 2.2: Síťování Center tranzitní podpory
Podstatou, cílem a základním výstupem této klíčové aktivity je vytvoření Sítí tranzitní podpory (STP) v 10–12 krajích ČR a poskytování tranzitní podpory žáků z cílové skupiny (školu zřízenou dle § 16 odst. 9 školského zákona; jednoletou či dvouletou praktickou školou či odborné učiliště mající obory kategorie E vzdělávající žáky se SVP).
Mezi další výstupy patří:
- přímá podpora žáků cílové skupiny (individuální plány podpořených žáků),
- analýza podmínek zaměstnávání žáků se SVP,
- analýza ŠVP jednotlivých škol,
- analýza stavu uplatnitelnosti vybraných skupin absolventů se SVP na trhu práce,
- zvýšení kompetence vedoucích, metodiků, asistentů CTP/TP a pracovníků organizací působících ve společném vzdělávání nebo asistenčních službách prostřednictvím workshopů, seminářů aj.
KA 2.3: Podpora pedagogických pracovníků formou vzdělávání
Podpora pedagogických pracovníků formou vzdělávání představuje přirozenou základnu pro organizační rámec všech aktivit. Jejich praktickým projevem bude realizace řady setkání, workshopů, konferencí, zahraničních stáží, vzdělávacích a diskusních aktivit.
Mezi výstupy patří:
- zajištění 40 hodinové kurzu zaměřeného na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti „Individuální plánování ve vzdělávání a kariérové poradenství žáků se SVP“,
- realizace zahraničních výukových stáží;
- vytvoření šesti metodických videí shrnujících praktické zkušenosti s plánováním a vytvářením podmínek pro tranzitní program a jeho realizaci ve školním prostředí;
- další vzdělávání pedagogických pracovníků a pracovníků organizací působících ve společném vzdělávání nebo asistenčních službách prostřednictvím workshopů, seminářů aj.,
- konference,
- organizace společných setkávání (diskusní platformy – semináře, workshopy, konference).